تفاوت بین نسل‌های مختلف اینترنت

با پیشرفت امکانات و فناوری‌های ارتباطی، نیاز بیشتری به اینترنت با کیفیت و سرعت بالاتر برای ارسال و دریافت فایل های مختلف با کیفیت بالا احساس می‌شود. نسل‌های اینترنت هم پا به پای پیشرفت‌های این دوره رشد کردند و هر نسل نسبت به نسل قبل با سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفتند. در نسل ...

[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
رامین خسروی
Rate this post

با پیشرفت امکانات و فناوری‌های ارتباطی، نیاز بیشتری به اینترنت با کیفیت و سرعت بالاتر برای ارسال و دریافت فایل های مختلف با کیفیت بالا احساس می‌شود. نسل‌های اینترنت هم پا به پای پیشرفت‌های این دوره رشد کردند و هر نسل نسبت به نسل قبل با سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفتند.

در نسل دوم اینترنت یعنی ۲G تلفن های همراه وسیله ای برای برقراری تماس و ارسال پیامک به یکدیگر بودند . تعداد مشترکان در این دوره افزایش پیدا کردند و شرکت ها به بهبود کیفیت، افزایش مناطق تحت پوشش و پیشرفت خدمات خود پرداختند.

۳G برخلاف ۲G که نسلی برای انتقال صدا و پیام بود، ۳G برای انتقال فایل های چندرسانه ای هم مناسب بود. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال انتقال می‌یافت و امکاناتی از قبیل تماس های تصویری هم با کیفیت مناسب مهیا شد.

۴G که عمده‌ترین تغییرات در این نسل اعمال شده است؛ حجم بیشتری از داده های دیجیتال را در سیگنال های رادیویی گنجانده است و به این ترتیب سرعت و کارایی شبکه به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. افزایش حجم داده تبادلی و نیز افزایش توان ارائه خدمات به کاربران، از اصلی ترین خصوصیات نسل چهارم است. یکی دیگر از مزیت های آن کاهش تاخیر در ارسال و دریافت است. نسل ۵/۴ در واقع واسطی میان نسل۴ و نسل۵ است. این عبارت به یک نسل ارتباطی اشاره دارد و فناوری ها و تکنیک های ارتباطی دیگر، زیر مجموعه آن هستند. در واقع به صورت پایه، نسل ۵/۴ با بهبود ارائه خدمات توسط نسل ۴ از چند تکنیک مخابراتی استفاده می کند تا بتوان از یک شبکه نسل۴و چند ابزار سخت افزاری، به سرعت های بسیار بالاتری رسید. با ترکیب چند فناوری مخابراتی دستیابی به سرعت های تا بیش از ۱ گیگابیت بر ثانیه در بستر مخابراتی نسل۴ ممکن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *